Zadzwoń do nas

Załącznik nr 2 do Zarządzenia 2/2021

 

Regulamin
udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane, których wartość nie przekracza progów unijnych, określonych w przepisach wskazanych w art. 3 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamówień udzielanych w celu prowadzenia działalności innej niż sektorowa, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych,  stosowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu

 

§1
Zakres regulacji

  1. Regulamin określa zasady i tryb udzielania przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu, zwane dalej Zamawiającym, zamówień na dostawy, usługi oraz roboty budowlane.
  2. Regulamin ma zastosowanie do udzielania finansowanych ze środków własnych, kredytów lub pożyczek:
    1) zamówień sektorowych, których wartość szacunkowa nie przekracza progów unijnych, określonych w przepisach wskazanych w art. 3 ust. 1 ustawy Pzp z zastrzeżeniem pkt 2;
    2) zamówień udzielanych na podstawie art. 392 ustawy Prawo zamówień publicznych;
    3) zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza 130 000 zł w odniesieniu do zamówień udzielanych w celu prowadzenia działalności innej niż sektorowa, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych.
  1. Regulamin nie ma zastosowania do zamówień:
    1) wymienionych w art. 9-14 ustawy Pzp;
    2) udzielanych na podstawie Regulaminu udzielania zamówień współfinansowanych ze środków unijnych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Żywcu;
    3) o wartości zamówienia poniżej 50 000,00 zł netto z zastrzeżeniem ust. 4.
  1. Zamawiającego obowiązują zasady gospodarnego oraz racjonalnego wydatkowania.
  2. W przypadku zaistnienia konieczności odstąpienia przy udzielaniu zamówienia od procedur określonych w Regulaminie, o których mowa w ust. 1 wymagana jest zgoda Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu.

 

§2
Definicje

  1. Ilekroć w regulaminie mowa o:
    a. cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178),
    b. wartości zamówienia – należy przez to rozumieć całkowite szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy bez podatku od towarów i usług ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością,
    c. dostawach, usługach lub robotach budowlanych - należy przez to rozumieć dostawy, usługi lub roboty budowlane w rozumieniu ustawy Pzp,
    d. Komisji Przetargowej - należy przez to rozumieć członków Komisji Przetargowej, o której mowa w pkt 2 Załącznika nr 1 do Zarządzenia,
    e. Regulaminie - należy przez to rozumieć obowiązujący w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu Regulamin udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane, których wartość nie przekracza progów unijnych, określonych w przepisach wskazanych w art. 3 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zamówień udzielanych w celu prowadzenia działalności innej niż sektorowa, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych,
    f. Zamawiającym - należy przez to rozmieć Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu,
    g. Kierowniku Zamawiającego - należy przez to rozumieć osobę lub organ, który - zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem lub umową - jest uprawniony do zarządzania Zamawiającym, z wyłączeniem pełnomocników ustanowionych przez Zamawiającego,
    h. Wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia,
    i. awarii – należy przez to rozumieć nagłe i niespodziewane zdarzenie wywołane przez czynniki zewnętrzne lub wady materiałów lub urządzeń grożące powstaniem szkody majątkowej lub powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości,
    j. Zarządzeniu - należy przez to rozumieć Zarządzenie nr 2/21 Prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Żywcu z dnia 02.08.2021 r. w sprawie: „Zasad i trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Spółce dla wdrożenia zobowiązań wynikających z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 poz. 2019 ze zm.) oraz regulującego wybór wykonawców poniżej obowiązującego progu finansowego stosowania Ustawy”,
    k. Strona internetowa prowadzonego postępowania - system teleinformatyczny Zamawiającego, przy pomocy którego prowadzone jest postępowanie o udzielenie zamówienia, dostępny pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mpwik_zywiec

 

§3
Zasady udzielania zamówień

  1. Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  2. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzaniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm, powołane w skład Komisji Przetargowej.
  3. Zamówienia udziela się wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami Regulaminu.
  4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z uwzględnieniem zasad konkurencyjności, równego traktowania Wykonawców oraz z zachowaniem zasady proporcjonalności, przejrzystości oraz obiektywizmu.
  5. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
  6. Postępowanie podlega zasadzie jawności. Zamawiający nie ujawnia jednak informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Powyższa zasada ma odpowiednie zastosowanie względem informacji przekazanych w trakcie składania przez Wykonawcę wyjaśnień lub uzupełniania dokumentów na wezwanie Zamawiającego. Wykonawca nie może zastrzec tajemnicy przedsiębiorstwa względem informacji takich jak: nazwa firmy, siedziba, adres, cena, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji lub rękojmi i warunki płatności.
  7. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

 

§4
Przygotowanie postępowania

  1. Postępowanie o udzielenie zamówienia przygotowuje i przeprowadza Zamawiający.
  2. Dla postępowań prowadzonych w formie elektronicznej wszystkie oferty związane z prowadzonymi postępowaniami składane są za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego.
  3. Zamawiający może powierzyć przygotowanie lub przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia osobie trzeciej.
  4. Podmiot, o którym mowa w ust. 3 działa jako pełnomocnik Zamawiającego.
  5. O ile w danym postępowaniu o udzielenie zamówienia nie zastrzeżono inaczej, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie drogą elektroniczną.
  6. Wszczęcie postępowania, z zastrzeżeniem ust. 7, następuje poprzez złożenie przez Przewodniczącego Komisji Przetargowej i akceptację przez Kierownika Zamawiającego wniosku o wszczęcie postępowania w formie pisemnej, zawierającego w szczególności: nazwę zamówienia, krótki opis przedmiotu zamówienia, szacunkową wartość zamówienia oraz tryb udzielenia zamówienia. Wszczęcie postępowania jest tożsame z publikacją ogłoszenia o wszczęciu postępowania lub zamiarze udzielenia zamówienia publicznego, jeżeli postanowienia Regulaminu tego wymagają w przypadku odpowiedniego trybu udzielenia zamówienia.
  7. Wszczęcie postępowania jest tożsame z upublicznieniem odpowiedniego dokumentu na właściwej stronie internetowej, jeżeli postanowienia Regulaminu tego wymagają.
  8. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
  9. Przedmiot zamówienia, warunki stawiane Wykonawcom oraz kryteria oceny ofert należy określać w sposób, gwarantujący uczciwą konkurencję, równe traktowanie Wykonawców, zasadę proporcjonalności lub przejrzystości udzielania zamówień.
  10. Dopuszczalnym pozostaje opisanie przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z poniższych przesłanek:
    1) ze względów ekonomicznych, organizacyjnych lub eksploatacyjnych zachodzi potrzeba uzyskania norm, parametrów lub standardów, jakimi charakteryzują się konkretne rozwiązania, a Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne;
    2) konieczne jest zachowanie kompatybilności infrastruktury Zamawiającego lub zachowanie istniejącego u Zamawiającego określonego standardu;
    3) Zamawiający nie ma możliwości opisania przedmiotu Zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, jednak dopuszcza rozwiązania równoważne.
  1. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania postanowień ustawy Pzp lub Regulaminu zaniżać wartości szacunkowej zamówienia.
  2. Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia następuje w oparciu o zasady zawarte w art. 28-36 ustawy Pzp.

 

§5
Kryteria oceny ofert

Kryteria oceny ofert składanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia są formułowane w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców, przy czym:
1) każde kryterium oceny ofert musi odnosić się do danego przedmiotu zamówienia;
2) każde kryterium oraz opis jego stosowania winno być sformułowane jednoznacznie i precyzyjnie;
2) wagi (znaczenie) poszczególnych kryteriów powinny być określone w sposób umożliwiający wybór najkorzystniejszej oferty;
3) cena może być jedynym kryterium oceny ofert. Poza wymaganiami dotyczącymi ceny zalecane jest stosowanie jako kryterium oceny ofert innych wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, takich jak np. jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, aspekty środowiskowe, społeczne, innowacyjne, serwis, termin wykonania zamówienia, koszty eksploatacji oraz organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, właściwości Wykonawcy, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia.

 

§6
Warunki udziału w postępowaniu

  1. O udzielenie Zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
    1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
    2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
    3) zdolności technicznej lub zawodowej.
  2. Zamawiający może dopuścić do udziału w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), którzy zobligowani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu. Przepisy dotyczące Wykonawcy mają odpowiednie zastosowanie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  3. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust. 2, została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedłożenia umowy regulującej zasady współpracy tych Wykonawców.

 

§7
Wymagane dokumenty

  1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w § 6 ust. 1 Regulaminu, Wykonawcy są zobowiązani do złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do odrzucenia oferty:
    a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, potwierdzającego prowadzenie działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
    b) oświadczenia o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu;
  2. Zamawiający może żądać od Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia następujących dokumentów celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
    a) koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
    b )w przypadku zamówienia na usługi – dokumentu potwierdzającego status członkowski Wykonawcy w określonej organizacji, od którego uzależnione jest prawo do świadczenia nabywanej przez Zamawiającego usługi w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
    c) dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia, o ile przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
    d) dla robót budowlanych – wykazu wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, lub w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji dłuższym terminie określonym przez Zamawiającego, robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu robót budowlanych Zamawiający może żądać załączenia dokumentów, w postaci referencji bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie dostarczyć dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, to Wykonawca załączy inne dokumenty, potwierdzające należyte wykonanie robót,
    e) dla dostaw lub usług – wykazu wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert lub w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji dłuższym terminie określonym przez Zamawiającego, dostaw lub usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Do wykazu dostaw lub usług Zamawiający może żądać załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy lub usługi te zostały wykonane należycie. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie dostarczyć dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, to Wykonawca  załączy inne dokumenty, potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług,
    f) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
    g) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
    h) wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca,
    i) zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w lit h), Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, złożonego w formie pisemnej,
    j) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami,
    k) sprawozdania finansowego albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających na przykład obroty oraz aktywa i zobowiązania za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres,
    l) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż jeden miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
    m) opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
    n) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, iż produkty będące przedmiotem dostawy odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym,
    o) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości, potwierdzającego,  iż Wykonawca spełnia określone wymogi jakościowe w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, lub równoważnych dokumentów potwierdzających jakość świadczonych usług, jeżeli Wykonawca nie może w terminie uzyskać wymaganego zaświadczenia,
    p) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 2 pkt. 1 Rozporządzenia w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
    q) innych dokumentów niezbędnych do zweryfikowania wiarygodności Wykonawcy lub potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego.
  3. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa on żądany przez Zamawiającego dokument lub dokumenty na zasadach analogicznych, jak określone w Rozporządzeniu w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.

 

§8
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ)

  1. Specyfikacja Warunków Zamówienia powinna zawierać co najmniej:
    1) nazwę i adres Zamawiającego;
    2) określenie trybu zamówienia oraz informację o podstawie prawnej prowadzonego postępowania;
    3) opis przedmiotu zamówienia wraz z informacją o ewentualnym dopuszczeniu składania ofert częściowych, jeśli zostały przewidziane;
    4) termin wykonania zamówienia;
    5) opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania przez Wykonawców tych warunków;
    6) informację o oświadczeniach i dokumentach, jakie Wykonawcy składają w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
    7) wymagania dotyczące wadium, o ile zostało przewidziane;
    8) termin związania ofertą;
    9) opis sposobu przygotowania oferty;
    10) miejsce oraz termin składania i otwarcia oferty;
    11) opis sposobu obliczenia ceny;
    12) opis kryteriów wyboru ofert wraz z informacją o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny ofert;
    13) wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o ile zostało przewidziane;
    14) projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, w tym określenie warunków zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy,
    15) informację o sposobie komunikacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami;
    16) informację o możliwości składania ofert częściowych, o ile Zamawiający taką możliwość przewiduje;
    17) opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli Zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie;
    18) Informację o przewidywanych zamówieniach podobnych, o których mowa w §12 ust. 2 pkt 8 i 9 , o ile przewiduje on udzielenie takich zamówień.
  2. Wykonawca może zawnioskować do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający winien udzielić stosownych wyjaśnień bez zbędnej zwłoki, o ile wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu na składanie ofert.
  3. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął po upływie terminu wskazanego w ust. 2, Zamawiający może pozostawić wniosek Wykonawcy bez rozpoznania.
  4. Przedłużenie terminu składania ofert pozostaje bez wpływu na bieg terminu, o którym mowa w ust. 2.
  5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami przekazuje się Wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania.
  6. Zamawiający przedłuża termin składania ofert, jeżeli w wyniku zmiany treści SWZ niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach.
  7. Zamawiający może żądać wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

 

§9
Tryby prowadzenia postępowań

  1. Regulamin przewiduje udzielanie zamówień w oparciu o następujące tryby:
    1) zapytanie ofertowe;
    2) rozeznanie rynku;
    3) zamówienie z wolnej ręki.
  2. Podstawowym trybem, w których prowadzone są postępowania om udzielenie zamówienia pozostaje zapytanie ofertowe.
  3. Postępowanie może być prowadzone w trybie rozeznania rynku oraz zamówienia z wolnej ręki jedynie w przypadkach określonych w Regulaminie.

 

§10
Zapytanie ofertowe

  1. Zapytanie ofertowe to tryb udzielenia zamówienia, w którym w odpowiedzi  na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani Wykonawcy.
  2. Zapytanie ofertowe jest wykonane poprzez upublicznienie zapytania ofertowego, jego zamieszczenie na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
  3. Zamawiający publikuje ogłoszenie o zamówieniu oraz SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
  4. Termin wyznaczony na składanie ofert nie powinien być krótszy niż 7 dni kalendarzowych w przypadku zamówień na dostawy lub usługi oraz nie krótszy niż 14 dni kalendarzowych w przypadku zamówienia na roboty budowlane, przy czym bieg terminu rozpoczyna się w dniu następującym po dniu upublicznienia zapytania ofertowego, a kończy się z upływem ostatniego dnia. Jeżeli koniec terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następującego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
  5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wyżej wskazane terminy te mogą zostać skrócone, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia ofert przez Wykonawców.
  6. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę i nie może jej zmienić po upływie terminu składania ofert.

 

§11
Rozeznanie rynku

  1. Rozeznanie rynku to tryb udzielenia zamówienia, w którym Zamawiający kieruje do wybranych przez siebie Wykonawców zaproszenie do składania ofert, zapraszając do udziału w postępowaniu nie mniej niż 3 Wykonawców zapewniających konkurencyjność postępowania.
  2. Termin składania ofert wynosi co najmniej 3 dni kalendarzowe w przypadku zamówień na dostawy oraz usługi oraz nie mniej niż 5 dni kalendarzowych w przypadku zamówienia na roboty budowlane, licząc od dnia wysłania zaproszenia do składani ofert. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wyżej wskazane terminy mogą zostać skrócone, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia ofert przez Wykonawców.
  3. Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie rozeznania rynku, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
    1) wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza:
    a) równowartości kwoty 150 000,00 zł netto w przypadku zamówienia na dostawy  i usługi oraz kwoty 1 000 000,00 zł netto w przypadku zamówień na roboty budowlane – w odniesieniu do zamówień sektorowych,
    b) równowartości kwoty 50 000,00 zł netto - w odniesieniu do zamówień udzielanych w celu prowadzenia działalności innej niż sektorowa;
    2) zachodzi potrzeba pilnego wykonania zamówienia, której wcześniej nie mógł Zamawiający przewidzieć;
    3) ze względu na specjalistyczny charakter dostaw, usług lub robót budowlanych albo ze względu na wymaganą innowacyjną technologię zamówienia może być wykonane przez nie więcej niż kilku Wykonawców, a wszyscy znani Wykonawcy zostaną zaproszeni do złożenia oferty;
    4) w uprzednio prowadzonym w trybie zapytania ofertowego postępowaniu nie została złożona żadna oferta lub wszystkie oferty zostały odrzucone.
  4. W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie zastosowanie mają odpowiednio postanowienia § 10 Regulaminu.

 

§12
Zamówienie z wolnej ręki

  1. Zamówienia z wolnej ręki Zamawiający udziela po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą.
  2. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki wybranemu przez siebie Wykonawcy, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących przesłanek:
    1) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, konieczne jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, które nie pozwala zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia;
    2) istnieje potrzeba, niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, pilnego wykonania zamówienia, która nie pozwala na zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia;
    3) z uwagi na przedmiot zamówienia, zamówienie może być udzielone tylko wybranemu przez Zamawiającego Wykonawcy, w szczególności z powodu:
    a) braku konkurencji ze względów technicznych o obiektywnym charakterze,
    b) objęcia przedmiotu zamówienia ochroną praw wyłącznych, w tym praw własności intelektualnej,
    c) możliwości świadczenia dostawy, usługi lub roboty budowalnej tylko przez jednego Wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej;
    4) przedmiotem zamówienia na dostawy są rzeczy wytwarzane wyłącznie w celach badawczych, doświadczalnych, naukowych lub rozwojowych, z wyłączeniem zamówień obejmujących produkcję masową służącą osiągnięciu rentowności ekonomicznej lub pokryciu kosztów badań i rozwoju;
    5) z przyczyn technicznych lub ekonomicznych nie byłoby celowe udzielenie zamówienia innemu aniżeli dotychczasowy Wykonawca;
    6) w uprzednio prowadzonym postępowaniu w trybie zapytania ofertowego nie złożono żadnej oferty albo wszystkie złożone oferty zostały odrzucone, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
    7) kiedy możliwe jest udzielenie zamówienia na szczególnie korzystnych warunkach rynkowych, tj. w związku z trwającymi przez bardzo krótki okres szczególnie korzystnymi okolicznościami możliwe jest udzielenie zamówienia po cenie znacząco niższej od cen rynkowych;
    8) zamówienie jest udzielane dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych i polega na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, a zamówienie to było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy szacowaniu jego wartości, a w opisie zamówienia podstawowego wskazano zakres tych usług lub robót budowlanych;
    9) w przypadku udzielania dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, zamówienia na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dostarczonych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji, jeżeli zmiana Wykonawcy zobowiązywałaby Zamawiającego do nabywania materiałów o innych właściwościach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych produktów lub instalacji.
  3. Najpóźniej w chwili zawarcia umowy Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wraz z żądanymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie tych warunków.
  4. W postępowaniu prowadzonym w trybie z wolnej ręki nie ma zastosowania § 8 ust. 1 pkt 11-12 oraz 16-18, § 8 ust. 2-6 Regulaminu.

 

§13
Udzielanie zamówień w sytuacjach wystąpienia awarii

 

  1. W przypadku wystąpienia awarii wymagającej natychmiastowego usunięcia, wszczęcie postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki powinno nastąpić nie później niż w ciągu 10 dni kalendarzowych licząc dni od zdiagnozowania przyczyn awarii.
  2. W dokumentacji postępowania należy zamieścić skan protokołu awaryjnego lub dokumenty świadczące o wystąpieniu awarii, a w przypadku usunięcia awarii dokumenty świadczące o usunięciu awarii.

 

§14
Wadium

  1. Zamawiający może uzależnić przystąpienie do udziału w postępowaniu od złożenia wadium  w wysokości nie większej niż 3% wartości zamówienia.
  2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
    1) pieniądzu;
    2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
    3) gwarancjach bankowych;
    4) gwarancjach ubezpieczeniowych, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych oświadczeń lub dokumentów, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowej, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  5. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
    1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
    2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o ile było ono wymagane zgodnie z warunkami postępowania;
    3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

 

§15
Składanie i otwarcie ofert

  1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, z zastrzeżeniem sytuacji, o której mowa w §16 ust. 2.
  2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, a jeżeli Zamawiający żąda dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, również te dokumenty.
  3. Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w specyfikacji lub w zaproszeniu ofertowym, jednak nie dłużej niż 60 dni od dnia otwarcia ofert.
  4. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą o oznaczony okres. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
  5. Otwarcie ofert nie jest jawne. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
  6. Zamawiający może poprawić w ofercie:
    - oczywiste omyłki pisarskie;
    - omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
    - inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty,
    niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona i wyznaczając termin do wyrażenia zgody na poprawienie oferty w sposób wskazany przez Zamawiającego.

 

§16
Badanie i ocena ofert
Wybór najkorzystniejszej oferty

  1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji lub zaproszeniu ofertowym.
  2. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej ze względu na to, iż dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. W przypadku ponownego złożenia ofert dodatkowych w tej samej cenie Zamawiający może unieważnić postępowanie albo przeprowadzić bezpośrednie negocjacje łącznie z oboma oferentami, którzy złożyli tożsame oferty, w celu uzyskania możliwie najlepszej oferty i wyłonienia Wykonawcy.
  3. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
  4. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
  5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
    1) jej treść nie odpowiada treści SWZ, z zastrzeżeniem postanowień ust. 10 pkt 3);
    2) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
    3) zawiera rażąco niską cenę;
    4) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
    5) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
    6) Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego nie zgodził się na poprawienie oczywistej omyłki rachunkowej lub innej omyłki polegającej na niezgodności oferty ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty;
    7) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów prawa;
    8) Wykonawcy nie wnieśli wadium w terminie złożenia oferty, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
  6. W toku badania oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
  7. Obowiązek wykazania, że oferta odpowiada treści SWZ spoczywa na Wykonawcy.
  8. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli dokumentów (w tym pełnomocnictw) lub oświadczeń wymaganych w SWZ lub złożyli dokumenty lub oświadczenia zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż    w dniu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem ust. 2.
  9. Można odstąpić od wezwania, o którym mowa w ustępie powyżej, w sytuacji, kiedy mimo uzupełnienia oferty Wykonawcy nie skutkowałoby to wyborem tej oferty. W przypadku odstąpienia od wezwania, jego przyczyny powinny zostać wskazane w protokole postępowania.
  10. Poprawia się w ofercie:
    1) oczywiste omyłki pisarskie;
    2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
    3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
    niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
  11. Wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia podlegają Wykonawcy, którzy:
    1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, określonych w SWZ;
    2) nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków;
    3) wykonywali czynności bezpośrednio związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się, w celu sporządzenia oferty, osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców nie utrudni uczciwej konkurencji;
    4) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
  12. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  13. Komisja Przetargowa rekomenduje Kierownikowi Zamawiającego do akceptacji wybór oferty najkorzystniejszej na podstawie dokonanej oceny ofert.
  14. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
    1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając informacje dotyczące Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru;
    2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone z  postępowania;
    3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania,
    wskazując uzasadnienie faktyczne i prawne.
  15. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, albo nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
  16. Wybór najkorzystniejszej spośród złożonych przez Wykonawców ofert, spełniających warunki udziału w postępowaniu, jest dokumentowany protokołem postępowania o udzielenie zamówienia.
  17. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia powinien zawierać co najmniej:
    a) informację o sposobie upublicznienia zapytania ofertowego,
    b) wykaz ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, wraz ze wskazaniem daty wpłynięcia oferty do Zamawiającego,
    c) informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców, ile takie warunki były stawiane,
    d) informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny i sposobie przyznawania punktacji poszczególnym Wykonawcom za spełnienie danego kryterium,
    e) wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru,
    f) datę sporządzenia protokołu i podpis Zamawiającego.
  18. O ile brak odmiennych postanowień w SWZ, wszelkie dołączone do oferty próbki, projekty, rysunki, modele, wzory itp. zwraca się Wykonawcom, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie wykonania zamówienia.

 

§17
Unieważnienie postępowania

  1. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
    1) nie wpłynęła żadna oferta lub nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
    2) cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką zamierza on przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
    3) dalsze prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego;
    4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
  2. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia lub złożyli oferty, wskazując uzasadnienie faktyczne i prawne.
  3. Niezależnie od unieważnienia postępowania, o którym mowa w ust. 1 postępowanie lub jego część może zostać zamknięte na każdym etapie, w tym także po wyborze oferty najkorzystniejszej, aż do dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
  4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawców, którzy złożyli oferty o zamknięciu postępowania lub jego części, przy czym uzasadnienie zamknięcia postępowania nie jest obowiązkowe.
  5. Zarówno w przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w ust. 1 jak i zamknięcia postępowania, o którym mowa w ust. 3 Wykonawcom nie przysługują roszczenia o zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.

 

§18
Umowa o udzielenie zamówienia

  1. Umowa o udzielenie zamówienia zawierana jest na czas określony i wymaga zachowania formy pisemnej.
  2. Umowę zawiera się w terminie nie krótszym niż 3 dni kalendarzowe, licząc od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, z zastrzeżeniem przypadków kiedy zamówienia zawierane jest w wyniku postępowania w trybie z wolnej ręki lub w  przypadku gdy w postępowaniu złożona została tylko jedna oferta.
  3. Zakazuje się dokonywania istotnych zmian postanowień zawartej umowy o udzielenie zamówienia w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że:
    1) Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w zapytaniu ofertowym lub dokumentach zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany, o ile nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy;
    2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
    a) zmiana Wykonawcy nie jest celowa z powodów ekonomicznych lub technicznych,
    b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego.
  4. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

§19

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

  1. Zamawiający przed podpisaniem umowy może żądać od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej zabezpieczeniem, na zasadach jak poniżej.
  2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi.
  3. W SWZ określa się formę wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, którymi mogą być:
    1) pieniądz;
    2) gwarancja bankowa;
    3) gwarancja ubezpieczeniowa;
    4) poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  4. Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego w SWZ.
  5. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca może zawnioskować o zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
  6. Jeżeli zabezpieczenie wniesione zostało w formie pieniężnej, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zabezpieczenie wniesione w formie pieniężnej zwraca się wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
  7. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia  na jedną lub kilka form.
  8. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
  9. Wysokość zabezpieczenia ustala się w wysokości od 2 % do 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie Wykonawcy albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania Zamawiającego wynikającej z umowy, w przypadku gdy w ofercie podano cenę jednostkową lub ceny jednostkowe, w zależności od charakteru przedmiotu zamówienia i oceny ryzyka z nim związanego na etapie realizacji umowy.
  10. Zabezpieczenie zwraca się po wykonaniu zamówienia i uznaniu przez Zamawiającego za należycie wykonane, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku przez Wykonawcę.
  11. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekraczać 30 % wysokości zabezpieczenia.
  12. Kwota, o której mowa w ust. 11, jest zwracana po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości, w terminie 15 dni od daty złożenia wniosku przez Wykonawcę.

 

§20
Skarga 

  1. W przypadku naruszenia przepisów SWZ lub Regulaminu przez Zamawiającego, jak również na czynność wyboru ofert najkorzystniejszej, w toku postępowania Wykonawcom przysługuje prawo złożenia skargi do Kierownika Zamawiającego w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jej wniesienia.
  2. Skarga nie przysługuje w postępowaniach realizowanych w trybie zamówienia z wolnej ręki.
  3. Skarga powinna zostać złożona na piśmie i powinna zawierać uzasadnienie.
  4. Skarga wniesiona po terminie zostaje odrzucona.
  5. Skarga podlega niezwłocznemu rozpatrzeniu, nie później niż w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia jej wniesienia.
  6. Kierownik Zamawiającego oddala lub uwzględnia skargę. Brak rozstrzygnięcia skargi w tym terminie uznaje się za jej oddalenie.
  7. W przypadku uwzględnienia skargi Zamawiający powtarza czynność, na którą wpłynęła skarga lub unieważnia postępowanie.
  8. O fakcie wpłynięcia skargi jak i rozstrzygnięciu skargi, Zamawiający powiadamia wszystkich Wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
  9. Od rozstrzygnięcia skargi nie przysługują dalsze środki odwoławcze.

 

§21
Udostępnianie dokumentacji przetargowej

  1. Dokumentacja z postępowania jest jawna. Oferty jawne są od chwili ich otwarcia, a wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od dnia poinformowania o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  2. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zgodnie z postanowieniem §3 ust. 6.
  3. Dokumentację z postępowania przechowuje się przez co najmij 5 lat od daty zakończenia postępowania, chyba że z innych przepisów prawa wynika dłuższy termin.

 

§22
Wyłączenia w stosowaniu niektórych postanowień Regulaminu

Dla zamówień o wartości niższej niż 80 000,00 zł netto nie są obligatoryjne następujące postanowienia Regulaminu:
1) §3 ust. 2 – Komisja Przetargowa;
2) §6 – Warunki udziału w postępowaniu;
3) §7 – Wymagane dokumenty;
4) §8 – Specyfikacja Warunków Zamówienia;
5) §10 ust. 4 i § 11 ust. 2 – terminy składania ofert;
6) §20 – Skarga;
7) §21 ust. 1.

 

Załącznik nr 2 do regulaminu

 

Wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

 

Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn:.……………………………………………………………………… nr referencyjny:……………………………..

  

Oświadczam/my, że spełniamy warunki dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
3) zdolności technicznej lub zawodowej

 

 

.....................................,dnia......................                                                

.....................................................................
                         Podpis

 

 

Załącznik nr 3 do regulaminu

 

Protokół z rozeznania rynku dla zamówienia, o wartości nie przekraczającej 50 000,00

 

  1. W celu udzielenia zamówienia na ……………………………………………………….… przeprowadzono rozeznanie cenowe.
  1. W dniu ...…………….. zaproszono do udziału w postępowaniu niżej wymienionych Wykonawców poprzez wysłanie/ zamieszczenie na stronie internetowej zaproszenia.
  1. Dowód zamieszczenia formularza oraz jego wzór stanowią integralną część niniejszej dokumentacji.
  1. W terminie do dnia ...…………….. ....r. do godziny ...…………….. przedstawiono poniższe oferty:

 

Lp.

Nazwa i adres wykonawcy

Cena netto

 

Cena brutto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej: ………………………………………………            

 

Zatwierdzam

................................................................
(datai podpis osoby upoważnionej)

 

 

Załącznik nr 4 do regulaminu

PROTOKÓŁ
 z
Zapytania ofertowego

dla zamówień, których równowartość nie przekracza progów unijnych określonych w przepisach wskazanych w art. 3 ust. 1 ustawy z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych

lub

Rozeznania rynku

dla zamówień, których równowartość nie przekracza 150 000,00 zł netto w przypadku zamówienia na dostawy i usługi oraz kwoty 1 000 000,00 zł netto w przypadku zamówień na roboty budowlane

 

  1. W celu udzielenia zamówienia na …………………………..przeprowadzono tryb zapytania ofertowego / rozeznania rynku.

 

  1. W dniu ……………… Zamawiający: ogłosił przetarg trybem zapytania ofertowego / przekazał Wykonawcom zapytanie w trybie rozeznania rynku na złożenie oferty dotyczącej wykonania w/w przedmiotu zamówienia.

 

 

W odpowiedzi na przesłane ogłoszenie / zapytanie wpłynęły oferty niżej wymienionych Wykonawców:

 

L.p

Wykonawcy

Cena za realizację przedmiotu zamówienia

1

 

 

2

 

 

3

 

 

 

KRYTERIUM OCENY OFERT – WZÓR „MNIEJ LEPIEJ”

 Pobliczana = ( Xmin ÷ Xobliczana ) × Wmax

 Pobliczana – punktacja, którą należy wyznaczyć;

Wmax – waga kryterium – maksymalna liczba punktów, która może być przyznana w danym kryterium;

Xmin – najniższa wartość w danym kryterium spośród złożonych ofert;

Xmax – najwyższa wartość w danym kryterium spośród złożonych ofert;

Xobliczana – wartość obliczanej oferty w danym kryterium

 

 

Wykonawca

Kryterium ocen

Ilość punktów

Uwagi

 

cena

 

-

 

cena

 

-

 

cena

 

-

 

 

  1. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej, sporządzone przez Komisję Przetargową w składzie:

Przewodniczący Komisji –                       Michał Adamczyk                 …………………………

Sekretarz Komisji –                                   Przemysław Harężlak         …………………………

Członek Komisji –                                     Paweł Stachura                   …………………………

 

Wybrano wykonawcę …………………….., z uwagi na najniższą cenę, która była jedynym kryterium oceny ofert.

 

 

Udzielam kontrasygnaty                                                                          Zatwierdzam / nie zatwierdzam

 

  ………………………………………                                                                                         …………………………………………………

 

 

Żywiec, dnia …………………….

Facebook
BIP
BIP