Zadzwoń do nas

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.mpwik-zywiec.pl/

Dane teleadresowe spółki:

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o.
ul. Bracka 66; 34-300 Żywiec
tel.: 33 860 63 00; fax: 33 860 6310, 33 860 63 90; e-mail: biuro@mpwik-zywiec.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-05-27
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Nie wszystkie teksty są osadzone bezpośrednio w serwisie. Niektóre posiadają załączniki pdf, doc, png itp. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.

  • Serwis  zawiera dokumenty PDF, jpg, png które są skanami dokumentów.

  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej 

Data sporządzenia deklaracji: 23.09.2020
Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez firmę Tenit 34-300 Żywiec ul. Sobieskiego 16 w oparciu o dostępne narzędzia:

WAVE - WEB Accesibility Evaluation Tool

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP

Na stronie internetowej można używać następujących skrótów klawiaturowych przeglądarki: 

h - strona główna
5 - kontrast
4 - informacje o dostępności
3- największa czcionka
2 - średnia czcionka
1 - domyślna czcionka

Korzystanie ze skrótów:

Internet Explorer:
- Alt + klawisz dostępu, potwierdzić wybór klawiszem ENTER

Google Chrome:
- Alt + klawisz dostępu, w niektórych przypadkach Alt + Shift + klawisz dostępu

Firefox:
- Shift + Alt + klawisz dostępu

Opera:
- Shift + Esc, i wybrać klawisz dostępu z listy

podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W zakresie braku dostępności cyfrowej należy kontaktować się z pracownikami przedsiębiorstwa pod numerem telefonu: 33 860 63 74, lub za pomocą poczty elektronicznej: m.wachowiak@mpwik-zywiec.plp.lewicki@mpwik-zywiec.pl

Procedura wnioskowo - skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.

Dostępność architektoniczna

Budynek: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Żywcu ul. Bracka 66

Do budynku prowadzi jedno wejście od strony parkingu dla interesantów. Biuro Obsługi Klienta (BOK) znajduje się na parterze. Wejście do niego prowadzi przez wiatrołap pozbawiony barier architektonicznych mogących stanowić przeszkodę dla osób z problemami motorycznymi, na wózkach inwalidzkich oraz rodziców z dziećmi w wózkach. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Większość spraw klienci załatwiają w sali obsługi klientów. Nie można dokonywać wpłat za usługi (brak kasy).

Budynek główny składa się z parteru oraz dwóch kondygnacji. Na wyższe kondygnacje prowadzi jedna klatka schodowa. W budynku nie ma windy osobowej pozwalającej na przemieszczanie się między kondygnacjami osobom z problemami motorycznymi, na wózkach inwalidzkich oraz rodzicom z dziećmi w wózkach.
Na parterze znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Przed budynkiem Biura Obsługi Klienta znajduje się parking dla klientów z wyznaczonym jednym miejscem postojowymi dla osób niepełnosprawnych.

Do Biura Obsługi Klienta można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Możliwość wejścia do budynków spółki z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W biurze Obsługi Klienta nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego, nie ma również możliwości skorzystania z tłumacza on-line.

Facebook
BIP
BIP